Jako výrobce udržitelných obalových řešení zaměstnává skupina Mondi přibližně 26 000 lidí ve 30 zemích. Ve výrobních závodech celulózy a papíru jsou nepřetržitě v provozu stovky průmyslových vozíků. Společnost CHG-MERIDIAN provedla pro společnost Mondi analýzu vozového parku a TCO za účelem nákupu průmyslových vozíků a pomohla při rozhodování o procurement.
Nedostatek přehledu o celkových nákladech na vlastnictví
Současná struktura vozového parku neodpovídá požadavkům
Procurement a správa vozového parku nejsou harmonizovány a řízeny digitálně
Když společnost MONDI potřebovala pořídit průmyslové vozíky, narazila na problém: chyběly jí poznatky založené na datech, které by umožnily určit nejvhodnější vozidla na základě nákladů a efektivity. Zjistili, že je náročné efektivně porovnat různé investice a celkové náklady.
Společnost CHG-MERIDIAN provedla analýzu TCO celého vozového parku společnosti Mondi. Tato analýza zahrnovala test produktivity, který porovnával různé značky stejného typu vozidla. Výsledky byly použity k vizualizaci rozdílů v investičních nákladech mezi jednotlivými značkami, což společnosti MONDI pomohlo při rozhodování na základě informací.
Stovky průmyslových vozíků používaných ve výrobních závodech ve 30 zemích světa.
Klasický leasing: Mottem našeho konceptu financování je užívání místo vlastnictví. Díky pravidelným splátkám namísto velkých počátečních investic nabízí leasing lepší plánování rozpočtu a pomáhá řídit peněžní toky.
Analýza TCO: Společnost CHG-MERIDIAN provedla komplexní analýzu nákladů na vlastnictví prostřednictvím testu produktivity různých značek na pilotním pracovišti. Tato analýza poskytla společnosti MONDI solidní základ pro budoucí investiční rozhodnutí.
Společnost Mondi proto obdržela od společnosti CHG-MERIDIAN komplexní rozhodovací matici. Tato matice zahrnovala posouzení optimální životnosti, cyklů výměny a možností financování ve vztahu k pořizovacím nákladům. Díky této nové rozhodovací matici nyní pracovníci s rozhodovací pravomocí ve společnosti Mondi chápou potenciální cenové rozdíly. To umožňuje nákupnímu oddělení zdůvodnit například nákup značky, která je o 20 % dražší, protože může být celkově nákladově efektivnější.
„Při nákupu průmyslových vozíků nám chyběla základna pro porovnání pořizovacích nákladů. Proto pro nás bylo obtížné posoudit, které vozidlo je z hlediska celkových nákladů a efektivity pro naše individuální potřeby skutečně nejvýhodnější. Společnost CHG-MERIDIAN provedla analýzu TCO vozového parku pomocí testu produktivity, aby porovnala různé značky stejného typu vozidla. Nyní máme spolehlivý a objektivní základ pro rozhodování.“
Při nákupu nového průmyslového zařízení představuje cena 10 % nebo méně z celkových nákladů vynaložených po dobu jeho životnosti.
německých společností je spokojeno se svými leasingovými partnery
v průměru vynakládají IT oddělení ze svého rozpočtu na údržbu
Chcete poradit osobně a bezplatně? Spojte se s námi a zjistěte, jak můžete využít naše odborné znalosti.